marți, 28 septembrie 2010

Centrele de activitate in clasele step - by - step

CENTRELE DE ACTIVITATE: STIINTE NATURALE


Copiii sunt oameni de ştiinţă care caută permanent să se informeze în legătură cu lumea care-i înconjoară. Aviditatea copiilor privind informaţii din lumea înconjuratoare este interpretată
prin curiozitatea naturală de a căuta permanent să-şi explice funcţionalitatea lucrurilor, cauzalitatea fenomenelor. Prin participarea la procesul ştiinţific de explorare, observare şi experimentare, copiii îşi dezvoltă abilităţi pe care le vor folosi toată viaţa: observarea, clasificarea, comunicarea.
În Centrul „Ştiinţe” este util să existe:
• un spaţiu pentru expunerea permanentă a materialelor din natură (ghinde, pietre, scoici, seminţe, fructe, legume, cereale, colecţii de insecte, ierbare);
• mulaje din plastic reprezentând animale sau păsări;
• un loc pentru animale vii (acvariu cu peşti sau cu broscuţe ţestoase,  colivie pentru papagali sau peruşi);
• un loc pentru instrumentele de investigaţie care să servească activităţilor de tip experimente fizice şi chimice (magneţi, oglinzi, cărbuni, recipienţi, obiecte de măsurare, baterii, termometru,ceasuri, suruburi,  clepsidră balanta, eprubete, roti, bureti,etc.);
• un loc însorit pentru plantele de interior sau cele semănate şi plantate de copii;
• un loc pentru pliante, imagini, planşe, atlase de anatomie, botanică, zoologie, enciclopedii cu
mijloace de locomoţie, harţi geografice etc.
• unelte de gradinarit, lemn, coloranti alimentari;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu